«Це завдання, яке більшості з нас не до снаги, але воно окупиться в довгостроковій перспективі»: Ніколи не чистили свої синтезатори? Ось як — і навіщо — робити це правильно

Дотримуйтесь цих порад, щоб ваші інструменти були чистими, налаштованими та готовими до гри в будь-який день.

Ось як зберегти ваші синтезатори та клавішні такими ж новими та свіжими, як у день їхньої купівлі, щоб вони надихали, були доступними та цікавими для гри й написання, і щоб ваші музичні амбіції не вичерпувалися.

Найкращий день володіння синтезатором або іншими клавішними — це коли вони з'являються на вашому порозі. Ви з нетерпінням чекали цього дня декілька тижнів, можливо, відкладаючи насилу зароблені гроші на інструмент, який, найімовірніше, змінить вашу музичну долю.

Цього першого дня ви розпаковуєте його й дивуєтеся блискучому та іскристому оздобленню — він готовий звучати та змінити ваше життя. А через три тижні він уже змішався з усім іншим, вкрився пилом і став таким самим привабливим для гри, як... ну, майже всі інші ваші інструменти.

Ось як зберегти ваші синтезатори та клавішні такими ж новими та свіжими, як у день їхньої купівлі, щоб вони надихали, були доступними та цікавими для гри та творення, та щоб ваші музичні амбіції не вичерпувалися.

Пил на все життя

Як одного разу сказав знаменитий синтезаторник Мобі: «Ми всі зроблені із зірок». Але насправді він, імовірно, мав на увазі, що «ми всі зроблені із зоряного пилу», що він потрапляє всюди, і не в останню чергу на, всередині та навколо ваших інструментів.

Пил — це, по суті, ваш найлютіший ворог. Він не тільки стане найбільшою проблемою, з якою ви зіткнетеся під час продажу синтезатора, — ваш фотоапарат збільшить будь-яку порошинку, яку ви не видалите, на фотографіях з eBay/Reverb, — але пил також має звичку накопичуватися усередині будь-якого електричного пристрою настільки, що легке нагрівання стане основною проблемою, а надалі можливі й серйозніші ушкодження. Якщо ви почуваєтеся досить упевнено, щоб розкрити плату без порушення гарантії (що малоймовірно), то хороший пилосос ніколи не завадить.

Запилені клавіші

Запилені клавіші

Звичайно, найкращий спосіб уникнути постійного прибирання пилу — це не допускати його появи. Крім того, що ви можете повністю очистити музичну кімнату від пилу — можливо, перетворивши її на подобу лікарняної палати, вільної від мікробів, — ви маєте можливість просто вкласти гроші в чохли для синтезатора.

Вони можуть бути найрізноманітнішими: від безоплатних — буває, що музиканти використовують поліетилен, у якому приїхав синтезатор, як варіант пилозахисного чохла, і краще, ніж ви могли подумати, — до «фірмових» iз логотипом (особливо корисно, якщо ви полюбляєте демонструвати свою колекцію синтезаторів, водночас захищаючи її від пилу) і прозорих пластикових чохлів у стилі Decksaver. Вартість останнього варіанту варіюється від 20 до 150 доларів, але, що важливо, він дає змогу побачити ті привабливі ручки й повзунки, які так і ваблять підняти чохол і пограти на цьому чортовому інструменті.

Чохли Decksaver захищають ваше обладнання, даючи змогу побачити його у всій красі

Чохли Decksaver захищають ваше обладнання, даючи змогу побачити його у всій красі

Станьте атмосферним... чи ні

Жодна клавіатура ㅡ акустична чи електронна ㅡ не любить мінливої атмосфери, як у плані температури, так і вологості. Тому уникайте вологих приміщень і намагайтеся підтримувати температуру на постійному рівні — близько 18-22 градусів — хоча це, звісно, залежить від того, де ви живете.

Якщо ви живете в сирому будинку, подумайте про придбання осушувача повітря для своєї студії, навіть якщо ви користуєтеся нею лише зрідка. Ви будете здивовані, як багато вогкості може накопичитися, особливо в старих будівлях, і як сильно такий прилад може допомогти. Але якщо ви живете на вулиці, на Північному або Південному полюсі, подумайте про інше хобі.

Боротьба з пожовклими клавішами

Пожовтіння клавіш може змусити синтезатор мати старший вигляд, ніж він є насправді. Для клавіш зі слонової кістки пожовтіння — природний процес, тоді як для пластикових клавіш воно часто спричинене прямими сонячними променями, що вступають у реакцію з бромом, який міститься в матеріалі клавіш.

Тому інструменти з пластиковими клавішами краще тримати подалі від прямих сонячних променів, але, навпаки, з клавішами зі слонової кістки ставте під непрямими сонячними променями, це може зменшити пожовтіння. Заплуталися? Просто опустіть кришку (або відкидну панель) клавіатури, якщо вона у вас є, або використовуйте вищезгадану пилозахисну кришку — завжди гарна порада для захисту як від пожовтіння, так і від пилу.

Жовті клавіші

Жовті клавіші

Однак, якщо ви виявили у себе клавіатуру з пожовклими клавішами, є кілька способів освітлити їхнє забарвлення. Більшість із них ґрунтується на використанні хімічної реакції: або за допомогою гелю для салонів краси на основі перекису водню (того самого, що використовується для освітлення волосся) можна видалити жовтизну з пластику, або за допомогою інших кислотних рішень, які звучать менш ефектно. Спробуйте використовувати будь-які засоби — від лимонного соку до зубної пасти і молока — для м'якшого очищення як пластику, так і слонової кістки.

Що б ви не вибрали, будьте обережні з кислотним рівнем pH (вам потрібен pH не нижче 3), тому не використовуйте нічого занадто сильного. Будьте дуже обережні під час чищення та спочатку спробуйте розчин на одній клавіші (бажано найнеулюбленішого або навіть чужого синтезатора), щоб перевірити ефект.

Постійне чищення

Догляд за синтезатором не повинен бути разовою кампанією, щоб уникнути пилу й пожовтіння клавіш. Регулярне чищення інструмента також потрібно зробити обов'язковою умовою — більшість із нас не люблять потрудитися, але це окупиться в довгостроковій перспективі.

Використання не надто вологої серветки для зовнішньої поверхні та балончика зі стисненим повітрям для електронних нутрощів принесе свої дивіденди та зупинить страшне скупчення пилу, а також зменшить інші неминучі забруднення — так, харчові та багато інших, — що утворюються внаслідок фізичного контакту рук із клавішами.

Синтезатори, що подібні до UDO Super Gemini, постачаються в комплекті з чохлом для перенесення, який може використовуватися як кришка від пилу.

Синтезатори, що подібні до UDO Super Gemini, постачаються в комплекті з чохлом для перенесення, який може використовуватися як накриття від пилу.

Що стосується фізичного контакту, то, знову ж таки, це очевидно, але не варто грати на клавішах надто інтенсивно чи агресивно. Загалом, ставтеся до синтезатора, як до дорогого предмета меблів, і ви не помилитеся. (У сенсі чищення, а не сидіння на ньому, зрозуміло).

Налаштування

Регулярне налаштування акустичного фортепіано — це розумне рішення, і, як і обслуговування автомобіля, воно не стане одноразовим дорогим кошмаром, якщо ви робите це регулярно. Так, є щось неясне й характерне в тому, що піаніно не надто добре налаштоване, але якщо ви хочете записати свою акустику та змікшувати її з іншими інструментами, то з налаштуванням піаніно в міксі буде простіше впоратися до того, як ви натиснете кнопку запису, і, звісно, за допомогою фахівця з налаштування.

Більшість синтезаторів, які потребують налаштування, як, наприклад, представлений тут Prophet-5, мають спеціальну функцію

Більшість синтезаторів, які потребують налаштування, як, приміром, представлений тут Prophet-5, мають спеціальну функцію

Тюнінг потрібен не тільки акустичним фортепіано. У наш час, особливо з поширенням нових аналогових синтезаторів, налаштування майже так само важливе, як і в 60-ті роки, коли синтезатори тільки з'явилися на світ. На щастя, у більшості аналогових синтезаторів, які потребують періодичного налаштування, воно вбудоване як швидка 30-секундна функція або навіть виконується автоматично під час завантаження. Якщо є можливість, регулярно перевіряйте налаштування синтезатора, порівнюючи ноту за нотою з інструментами DAW — ви здивуєтеся тому, наскільки сильно й часто дрейфують деякі аналогові синтезатори.

Підготувати захист

Якщо ви концертний музикант, то чохол для перенесення синтезатора — це необхідна покупка, і на ваш вибір пропонується безліч різних форм і розмірів. Що більше ви виступаєте — особливо якщо ваш інструмент зберігатиметься в літаку або автобусі, — то більше захисту вам знадобиться, тому, хоча захисні чохли з м'якого матеріалу можуть видатися дешевим і легким варіантом, вони будуть надто «легкими» щодо захисту під час транспортування в літаку, тож для такого сценарію краще все-таки вибрати алюмінієвий або міцний суцільнолитий чохол.

чохол для перенесення синтезатора - це необхідна покупка

Ще одне важливе міркування — крім захисту — це вага. Ідеальне поєднання — легкість тв міцність, тож, найімовірніше, це буде алюмінієвий, литий пластиковий чохол або їхня комбінація. Ентузіасти, буває, вибирають найзахисніший чохол для інструментів із коли-небудь створених — такий, що, чесно кажучи, захистив би Індіану Джонса в будь-якій ситуації з холодильником і ядерною зброєю, — але він важить часто втричі більше, ніж сам синтезатор. Через це кожен виступ перетворюється на тяганину, і в підсумку одна рука музиканта або його помічника стає реально довшою за іншу. Отже, зазвичай верхня межа ваги для комбінації синтезатора й кейса становить близько 18 кг. Більше — і ваша жага до вільного пересувного життя з синтезатором може швидко зійти нанівець.